maandag 4 juni 2007

29 mei 2007


'Never seen a horse before?!'

AMSTERDAM - Het extra lange pinksterweekend zit – behalve voor sommige scholen – er weer op. Na de sfeer van twee zondagen, is het openbare leven in Amsterdam weer op normale gang gekomen. Ik had de fiets gepakt om op zoek te gaan naar een ‘pick of the day’. En had me al ingesteld op een lange zoektocht. Maar al bij de Leidsebosjes zag ik deze twee bereden agentes. Als twee eigentijdse McClouds trippelden ze relaxed over het fietspad, ondertussen goed in de gaten houdend of de mensen zich wel aan de (verkeers)regeltjes hielden. Zelf gingen ze zo ver in het geven van het goede voorbeeld, dat ze keurig stilstonden voor het rode fietsstoplicht, voordat ze rechtsaf het park indraafden. Misschien omdat de fotograaf ze op scherp hield. Toch constateer ik minstens twee overtredingen van deze wetshandhavers: hinderlijk staan op de stoep en stilstaan op het zebrapad! Een Engelssprekende fietser, die mij weer hinderlijk op het fietspad vond staan, riep lichtelijk geïrriteerd toe: “Have you never seen a horse before?!” Dat wel, maar zelden twee van zulke werkelijk stoere meiden.
Zie Archief (rechts) voor meer 'Actueel in Beeld'