zaterdag 5 april 2008

24 maart 2008


Zalig Witte Pasen !

I' am dreaming of a white Eeeeasternnn...' Misschien kunnen we dat beter met zijn allen gaan zingen in plaats maar blijven dromen van een witte Kerst. En dan zeggen we ook niet meer: "Vrolijk Pasen!" Maar: "Zalig Paasfeest." Toch ook wel mooi dat het sneeuwt in de tijd dat we herdenken dat Jezus de dood overwon - en met Hem de mensheid. Immers licht overwon duisternis. Ik kan het me - hoewel ik erbij sta en er naar kijk - gewoon niet voorstellen hoe roerig dit jaar maart zijn staart is! Hm, dan krijgen we ook nog april die doet 'wat-ie wil'.
Wie weet wordt het nog super kil. Toen ik mijn jas aantrok om Tweede Paasdag tegemoet te gaan, scheen de zon nog volop. Eenmaal op straat werd ik ontvangen door deze wonderlijke speling van de natuur. Dit lieve Aziatische vrouwtje wilde heel graag modelleren. Wel moest ik haar de foto's sturen. Ze heeft geen internet. Dus moet ik ze gaan laten afdrukken. Voor wat hoort wat. Ook wel een mooie gedachten dat wildvreemden elkaars adressen uitwisselen. Vast de zegen van Witte Pasen.
Zie Archief (rechts) voor meer 'Actueel in Beeld'